Avaldatud: 4 juuli, 2010

Head Tsöliaakia Seltsi liikmed,

Olete oodatud
 SUVELAAGRISSE  LÄÄNEMAALE      9. – 11. JUULIL 2010

Koguneme reedel 09. juulil Topu puhkemajas, kellaaeg täpsustub. Kes soovib laupäeval kohale tulla, siis kohtume Haapsalu Piiskoplinnuses 10:00-10:30. Topu puhkemaja asub Haapsalust 15 km kaugusel mere ääres,  vt joonist ja juhist.

Majutuseks on 9 rõduga tuba, millesse mahub 20 inimest. Olemas on telkimisplats. Söögitegemiseks on kõik vajalik olemas, ka külmkapp. Olemas ujumiskoht, saun, spordiväljak ja lõkkeplats/grill (puud peab ise kaasa võtma). Vaata ka www.topu.ee

Haapsalu või Tallinna poolt tulles:       Välju Haapsalust Rohuküla / Hiiumaa suunas

1. Enne asula lõppu pööra vasakule Pärnu poole, samas on ka silt Haapsalu paekivi
  2. Kilomeetrike hiljem pööra paremale, jälle Haapsalu paekivi poole
  3. Sõida pikalt mööda peateed, kuni Topu sadam 4 silt näitab paremale, siis kohe paarikümne meetri pärast sõida vasakule Topu sadam 4 sildi järgi.
  4. Paari kilomeetri pärast keera peateed mööda paremale ja siis otse kuni mereni välja
  5. Päris mere ääres pööra paremale, kus näed kahte paadikuuri
  6. Kohal!

Pärnu või Virtsu poolt tulles

• Sõida Haapsalu poole, Parila asulasse jõudes võta hoog maha ja hakka silte jälgima!
  • Vasakule näitab AHLI 5, pööra sinna
  • Järgmisele ristmikule jõudes näitavad sildid TOPU SADAM 4, sõida nende järgi
  • Paari kilomeetri pärast keera peateed mööda paremale ja siis otse kuni mereni välja
  • Päris mere ääres pööra paremale, kus näed kahte paadikuuri
  • Kohal!

Jalutuskäiku alustaksime HAAPSALU PIISKOPLINNUSEST, mis on üks paremini säilinud linnuseid Eestis. Seal samas linnuse õuel asub ka väga hea akustikaga TOOMKIRIK. Kiriku ristimiskabeli aknale ilub täiskuu ajal VALGE DAAM. Kellatornist avaneb parim vaade Haapsalule ja selle ümbrusele 20km ulatuses igasse ilmakaarde. Iga päev kell 12 on võimalus kuulata kellade mängu. Õue magnet on suures vallikraavis asuv keskajast inspireeritud mänguatraktsioonidega LASTEPARK (tasuta).

Lossi juurest paistab HAAPSALU LINNAKIRIK-JAANI KIRIK. 15.saj. kaubaaidast ümbeehitatud kirik eristub teistest oma põhja-lõuna suunalise asendi poolest, sisustusest väärivad tähelepanu 5m kõrgune kivialtar ja puust kantsel.

Edasi mere poole jalutades jõuame 19.saj. keskel merre rajatud jalutusteele-PROMENAADILE. 20saj. Alguses rajati sinna suvituselu keskus Aafrika rand kus asub ka linnutorn kust avaneb maaliline vaade nii Haapsalu Tagalahele kui ka vanalinnale. Promenaadil saame vaadata Rudolf Tobiasele loodud mälestusmärki ja päikesekella. Promenaadi lõus saame näha PJOTR TŠAIKOVSKI MÄLESTUSPINKI.

Veel külastame EESTI RAUDTEEMUUSEUMI, kus õues võimalik tasuta vaadata vanu vedureid. Ja SIDEMUUSEUMI, kus saab ülevaate 20.saj. elektriside ajaloost alates käsivändaga telefonist kuni mobiilini.

Enne majutuskohta sõimist külastame veel TÄNAVA MINILOOMATALU, kus on vaatamiseks erinevad miniloomad: ponid, minisead, kääbuskitsed, kääbusküülikud, lambad, faasanid. Soovi korral saab ponisõitu nautida.

Oluline:
1. Reede õhtusöögi eest peab iga pere ise hoolitsema; hommikusöökide eest hoolitseb selts; laupäeva lõuna sööb iga pere enda raha eest Haapsalus ja laupäeva õhtuks korjame osalejatelt raha ühise õhtusöögi tarbeks
2. Majutuse, giiditeenuse ja Iloni Imedemaa külastuse eest tasub selts
3. Ise on vaja osta Raudteemuuseumi, Sidemuuseumi ja Miniloomatalu piletid
4. Kel võimalik, palun võtke kaasa veidi puuhalge õhtuse lõkke jaoks
5. Kes soovib, võib ööbimiseks kaasa võtta telgi
6. Transpordi eest hoolitseb iga pere ise, kel transpordiga probleeme, palun teatage!

Raudteemuuseumi pileti hinnad: täiskasvanu 25 krooni, õpilane 10 krooni, üliõpilane 20 krooni, perepilet (2 täiskasvanut+2 last) 50 krooni
Tänava talu Miniloomatalu piletihinnad: täiskasvanu 40 krooni, laps 30 krooni; Miniloomaaia külastus koos batuudi kasutamisega – laps 50 krooni; Miniloomaaia külastus koos batuudi kasutamise ja ponisõiduga – laps 75 krooni.

Suvelaagris osalemiseks on vajalik eelregistreerimine: Riina Allikas – piilupart250@hot.ee, tel. 53 584 815. Viimane päev selleks on 04. JUULI 2010
Registreerimisel palun täpsustage, mitu inimest teie perest osaleb, millal saabute ja millal lahkute (vajalik öömaja ja toitlustamisega arvestamisel).